zondag 13 september 2009

Vragenrondje

Hoi allemaal,

We zijn nu een weekje thuis en de heimwee naar Orlando is er al weer. Degene die besmet zijn met hetzelfde virus, zullen begrijpen wat ik bedoel.

Graag wil ik jullie allemaal bedanken voor de leuke reacties die jullie hebben achter gelaten op ons blog en natuurlijk ook voor de felicitaties voor onze 2 spookjes. De positieve reacties op de (bijna) dagelijkse filmpjes waren een echte aanmoediging om door te gaan met ze te maken. Er ging best veel tijd in zitten, maar als ik dan de dag erna weer de leuke reacties las, was ik de tijd dat het maken me kostte al weer vergeten.

Het is me helaas tijdens de vakantie niet gelukt om te reageren op alle reacties. Ik zag er een aantal vragen tussen staan en wil daar toch nog even netjes antwoord op geven :-)

hallo patricia
met kerst gaan wij ook via tampa naar orlando.
klopt het dat je bij alamo je auto niet op de airport ophaalt. Wel eerst op de airport je voucher inleveren of meteen in de bus?
veelplzeier
twan

18 augustus 2009 7:58

Twan,

Als je op Tampa aan komt ga je met je bagage naar buiten. Dan moet je een stukje lopen , in ons geval aankomsthal uit en rechts af, en kom je op een pleintje waar de Alamo bus je komt halen. Een klein ritje brengt je dan naar het verhuurstation. Daar lever je je voucher in en worden alle administratieve zaken afgehandeld. Mocht je meerdere bestuurders hebben, dan dienen alle bestuurders, incl. rijbewijs, bij de balie aanwezig te zijn. Daarna loop je naar buiten en mag je je auto uitkiezen. De keuze is echter wel vele malen beperkter dan in Orlando.

Nog een kleine tip: let bij het wegrijden goed op hoe je weg rijdt. Aan het einde van je vakantie zal je deze locatie weer moeten zien te vinden en daar hadden we best wat moeite mee.

Heel veel plezier in Orlando. Lijkt me een mooie tijd om daar met Kerst te zijn.

IMG_0080

Ik zie dat ze de groene kinderboxen nog steeds hebben. Deze gaat bij Tycho nog geregeld mee naar school met z'n boterhammen.
Veel plezier weer.
Arianne

Hier zijn ze inmiddels ook al weer een weekje in gebruik als lunchboxen :-)

Wat is het verschil tussen toren 1 en 2 omdat jullie kennelijk graag in toren 1 zitten.
Veel plezier verder.
Ronald

23 augustus 2009 18:21

Ronald,

Op zich is er niet zo veel verschil tussen toren 1 en 2. Behalve dan dat toren 2 een jaartje jonger is dan toren 1. Het is meer “for sentimental reasons” dat we graag in toren 1 zitten. Toen we in 2007 voor het eerst naar Blue Heron gingen hadden we een appartement in toren 1 omdat toren 2 toen nog gebouwd werd. Dat is ons toen zo goed bevallen dat we eigenlijk altijd naar hetzelfde appartement vragen.

Gevoelsmatig, maar dat is puur gevoel en dus niet proefondervindelijk vastgesteld, is het zicht op Disney vanuit toren 1 beter dan vanuit toren 2.

Vandaar onze lichte voorkeur naar toren 1; op de foto de linkse toren.

IMG_0243

Oh wat gaaf weer,net je foto's gezien,en dat staat ook op mijn lijstje hoor,KSC,en seaworld ook!!,ik heb die avond show nog niet gezien dusssss....
Ben benieuwd naar je verhaal,maar de foto's spraken ook voor zich;)
Hier alles goed,Daan weer beter en ik had gister mijn kroon weer terug bij de tandarts,maar uiteindelijk geen kroon,maar iets vervangends..nouja any way,het zit allemaal weer goed!.
Nog heel veel plezier,we genieten erg van je verslag xxxx lein en co

Leuk om alvast de foto's te zien... we zijn zeer benieuwd naar het bijbehorende verhaal.
Wel leuk om op deze manier alvast een indruk te krijgen van KSC en Seaworld at night, voor de komende mei-vakantie moeten we dit ook maar op de agenda zetten.
Nou groetjes uit Alkmaar en veel plezier vandaag (lekker relaxen...shoppen), Geert Jan
Lein zal zelf wel reageren denk ik ;-)

Nancy zei

Owhh gaaf hoor, KSC staat ook op ons lijstje voor Mei...we zijn er nog nooit geweest!!

Hoi Lein ,GJ & Nancy

Jullie gaan het druk krijgen tijdens de komende vakantie in Orlando :-) KSC is heel erg leuk om een keer te doen. Zeker een aanrader voor de mannen. Maar wees gerust ook leuk voor vrouwen hoor :-)

Seaworld @ night was een topper ! Ik weet alleen niet of de speciale avondshows al in mei te zien zijn. Dat ligt een beetje aan de openingstijden van het park.

IMG_0881

arianne zei
 
Kunnen jullie ons overtuigen om volgend jaar ook voor laat te gaan om zo die avond een keertje mee te pikken?
groetjes Arianne

30 augustus 2009 11:32

Of ik jullie kan overtuigen, dat weet ik niet, maar wij vonden de Halloween Party, zelfs na een hele drukke en vermoeiende dag, echt te gek. Als je de kans hebt dan zou ik zeker proberen om er 1 mee te maken volgend jaar. Mocht het niet in de (late) zomervakantie lukken, dan misschien in de herfstvakantie een weekje naar Orlando om naar de Halloween Party te gaan ? Ik roep maar wat :-)

Z160

MattRob zei
Lekkere dag zeg ;-) ! Is wel wat anders dan de Fantasmic! van vorig jaar, toch ?

3 september 2009 10:25

En toch was dat ook erg leuk. We hebben het tijdens het wachten op Fantasmic ! nog over die avond gehad en vooral over het lekkere drinken dat jullie voor ons verzorgd hadden ;-)

MattRob zei
 
Ik ken dat helemaal niet van Kimpossible ? Ik begrijp ook niet helemaal wat het is, maar ik zal eens googlen. Overigens, ik vind de auto jou heel goed staan ;-) !

3 september 2009 10:28

Kim Possible is nieuw in Epcot. Het is een soort speurtocht. Mocht je de info nog niet gevonden hebben, dan hierbij de link:

http://www.stitchkingdom.com/kimpossible/

Tja en die auto…. die vond ik zelf ook wel erg leuk. Toch maar gaan sparen en wat minder vaak naar Orlando :-)

IMG_1228

Wat heeft de politie met de familie gedaan, ben ik gewoon benieuwd naar ?
Gr. Ronald

De politie zou met de ouders praten. Of dat ook daadwerkelijk is gebeurd, dat weten we niet. We hebben het er maar bij gelaten. Hopelijk letten de ouders voortaan beter op.

Enne... was de 1e wens de ontsnapping uit de grot?
Groet, Geert Jan

Nope, dat lijkt de eerste wens te zijn, maar de echte eerste wens is dat hij prins wil worden zodat hij met Jasmine kan trouwen. De kids en ik wisten het niet, maar papa Lex let blijkbaar heel goed op bij films ;-)

When Aladdin awakens, he rubs the lamp, unleashing the Genie who reveals he will grant Aladdin three wishes. Aladdin dupes Genie into freeing them from the cave without using up a wish. While contemplating his wishes, Aladdin asks Genie's opinion. Genie admits he would wish for freedom, since he is a prisoner to his lamp. Aladdin promises to later wish him free. For his first wish, Aladdin asks to become a prince so he can marry Jasmine.

A136

arianne zei
 
Zitten de kids al weer in het school ritme. Is het te doen voor ze?

Ook dit jaar is het weer redelijk soepel verlopen met de jetlag. We hebben de kids de eerste paar avonden iets later dan normaal / gewenst naar bed gedaan en ze vielen meteen in slaap. De ochtenden waren wat moeilijker. Met name Fleming was moeilijk uit bed te krijgen, maar na enige aandringen kwam ook hij zijn bed uit.  ‘s Avonds waren ze zo moe dat ze meteen in slaap vielen en gewoon de hele nacht doorsliepen. Geen echte problemen dus met de jetlag en ik heb de juffen niet gehoord over slapende kindjes in de klas, dus het zal wel goed zijn gegaan :-)

IMG_1708

Nogmaals bedankt voor het lezen en de leuke reacties. Mocht iemand nog vragen hebben, stel ze gerust. Ik zal komende week nog een korte nabeschouwing schrijven over deze te gekke vakantie en dan zit het er echt op :-(

Greetz,

Patrice

4 opmerkingen:

  1. Hoi Patrice,

    Ik heb jullie blog zitten lezen en vond het heel erg leuk. Wij zijn dit jaar voor het eerst naar Orlando geweest en hebben zeer genoten en het heimwee hebben is zeer bekend. Ik heb toen zelf ook een blog bijgehouden en fimpjes geplaatst. (onceuponatimeinamerika.blogspot.com)Aangezien wij in 2011 weer hopen te gaan wilde ik je vragen hoe je jullie foto's/filpjes hebt gemaakt. Vooral die foto's met muziek eronder vond ik erg leuk. Ik weet namelijk niet of ik in 2011 mijn meiden weer zo gek krijgt om een dagverslag te maken en dit vind ik een heel leuk alternatief. Zou je me hier iets over kunnen vertellen zodat ik het ook kan proberen? Alvast bedankt?

    Groetjes
    Jacqueline
    onceuponatimeinamerika.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Jacqueline,

    Ik heb jullie blog inderdaad live gevolgd en vond de dagelijkse filmpjes met jullie meiden zo leuk, dat ik ook op zoek ben gegaan naar iets origineels voor ons blog. Dat zijn uiteindelijk de fotofilmpjes geworden.

    De filmpjes zijn gemaakt met Windows Movie Maker. Dat is op zich redelijk makkelijk te doen. Foto's en /of filmpjes importeren, muziek uitkiezen en je bent bijna klaar. Je kunt zelfs Movie Maker zelf een film laten maken met de geimporteerde foto's.

    Als je tevreden bent over het filmpje kun je het via Movie maker omzetten naar een wmv bestand (film publiceren / lokaal) en dat kun je uploaden naar bijvoorbeeld Youtube.

    Ik had voor de vakantie al muziek voor iedere dag uitgezocht, dat bespaarde me veel zoekwerk tijdens de vakantie. Ik had alleen tijdens 2 dagen problemen met youtube omdat de muziek niet vrijgegeven was door de platenmaatschappij. Deze 2 dagen heb ik via 123video.nl geupload en toen waren de problemen over.

    Gewoon een paar keer oefenen en dan zul je zelf zien dat het eigenlijk heel simpel is (alleen wel tijdrovend ;-) )



    Groetjes,
    Patrice

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Patricia,

    Bedankt weer voor alle antwoorden. En zoals je ondertussen al weet heb je ons overtuigt. Nu alleen mijn baas nog voor mijn vakantie aanvraag:-) Maar dat gaat bij ons nooit zo vlot!

    groetjes Arianne

    p.s. we gaan zondag naar John en Anne om daar de foto's te bekijken. En ook daar zullen we de nodige haloween foto's mogen bewonderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Patricia,

    Sorry voor de late reaktie van mijn kant. Ik zat elke keer op de verkeerde plekken te kijken naar een reaktie. Geheel mijn schuld. Bedankt voor de tips en ik ga het zeker proberen want ik vond het zo leuk. Je had zeker ook hele leuke muziek erbij gevonden.
    Komen jullie ook naar de mini-vakantiebeurs? Wij gaan er ook heen en zijn zeer benieuwd naar iedereen.

    Groetjes
    Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen