dinsdag 18 augustus 2009

Dag 2: Oog in oog met een tijger

Goedemorgen allemaal. Wat een hoop leuke reacties op het blog van gisteren zeg ! Leuk om te lezen dat velen ons volgen. Dat is echt een stimulans om ‘s avonds achter de laptop te kruipen en de avonturen met jullie te delen. Laat ik dus snel beginnen met onze avonturen van vandaag.

Toen Lex en ik gisterenavond gingen slapen hebben we voor de zekerheid de wekker gezet. Ik zei nog:”Dat is niet nodig want de kids zijn toch om 4 uur wakker.” En jawel hoor…… stipt om 4.00 uur hoor ik de eerste geluiden in het bed naast me. Mama kent haar kids ;-) Maar 4 uur vind ik wel wat aan de vroege kant, dus de tv gaat aan en er wordt een kinderzender opgezocht. Lex slaapt nog lekker door, maar ik ben ook klaar wakker. Ik start de laptop nog even op, maar moet ondertussen mijn uiterste best doen om de kids rustig te houden. Om 6.00 uur vind ik het mooi geweest en stop ik de kids in bad. Ondertussen ruim ik wat op en maak ik Lex wakker. Nadat we allemaal rustig hebben gebadderd c.q. een douche hebben genomen en zijn aangekleed gaan we naar de lobby van het hotel om te genieten van een eenvoudig doch zeer voedzaam ontbijtje. Rond half 9 vertrekken we naar de bestemming voor vandaag……..

IMG_0090

Ruim voor 9.00 uur zijn we op de plaats van bestemming. We moeten echter toch nog even wachten want de parkeerplaats gaat pas om 9 uur open. Goed om te weten voor morgen, dan kunnen we iets later vertrekken uit het hotel.

Als we de auto hebben geparkeerd, valt het ons op dat het nog heel rustig is. Zou dat de rest van de dag ook zo zijn ? We lopen op ons gemak naar Guest Relations om onze toegangskaartjes te halen. We hebben immers Discovery Cove tickets plus onbeperkt toegang tot Busch Gardens, Seaworld & Aquatica. Zonder problemen krijgen we een 7 dagen pas voor Busch Gardens. Als we na die 7 dagen nog een keer willen komen, dan moeten we ons weer melden bij Guest Relations.

Met onze kaartjes op zak, begeven we ons naar de ingang van het park. We kunnen eigenlijk zo doorlopen. Wat relaxed allemaal hier zeg ! Ons eerste doel is Rhino Rally. Na enig zoekwerk en verkeerd lopen, komen we er achter dat deze attractie pas om 10.00 uur open gaat. Mmmm dat is wat minder. De kids vinden het niet erg, want nu kunnen ze tenminste even lekker klimmen bij het speelgedeelte bij de reuze schildpadden. 

Om klokslag 10.00 uur lopen we met een man of 50 richting Rhino Rally. We moeten even wachten omdat er slechts 2 auto’s in gebruik zijn, maar het was het wachten dubbel en dwars waard. Wat een enorm leuke attractie zeg ! Je gaat op safari en halverwege gaat er een brug kapot waardoor de Land Rover in het water komt. Maar alles loopt gelukkig goed af ! Verder vertel ik niets, want dat zou te veel verklappen voor de mensen die nog gaan. Maar als je naar Busch Gardens gaat is dit echt een aanrader. Rhino Rally onthouden !

IMG_0027 Na deze leuke attractie wilden we meteen naar de 4-D show in het Timbuktu Theater, maar helaas was de eerste show pas om 11.00 uur. Had ik kunnen weten, maar ik was vergeten de showtijden te checken. We besluiten om toch in de buurt van het theater te blijven. De kids vermaken zich ondertussen in de Kiddie Rides en de Carousel en we drinken nog even snel wat tot het tijd is om naar de piraten te gaan kijken in het theater. Bij binnenkomst roept Merel meteen dat ze haar 3D bril niet op gaat zetten en dat ze geen zin heeft om nat gespoten te worden. Helaas meiske, je broer is dol op piraten dus we gaan naar de show. Hoe fout geredeneerd van papa & mama ! Na 5 minuten is het niet Merel die in de stress schiet, maar Fleming. Hij schrikt van het spuitende water en begint te huilen. Hij wil naar het hotel naar zijn knuffels. Ik weet hem te kalmeren, maar de piraten hebben geloof ik voorgoed afgedaan bij Fleming.

Zodra we van de schrik zijn bekomen, lopen we naar Congo om daar op het treintje te stappen. Dit treintje gaat het hele park rond. Het eerste gedeelte is niet echt interessant, maar zodra we bij het gedeelte met de dieren komen, barst de fotostrijd tussen Lex en mij weer los :-) Ik met de EOS en Lex met de Ixus. Het is een sport om zo veel mogelijk dieren op de foto te krijgen en dan natuurlijk ook wel kwalitatief goed. Lex “moppert” dat het niet eerlijk is, want hij is maar een amateur. Tja alsof ik een prof ben, not !

Na het ritje met de trein, dat ongeveer 40 minuten duurde, besloten we om door te gaan naar Jungala. Eerst naar de tijgers en dat vond ik zelf het mooiste moment van de dag. De witte tijger lag te slapen, maar er was gelukkig nog een andere tijger. Deze was zeer actief. Wat een prachtig dier was dat zeg. Op een gegeven moment hadden Lex en de tijger oogcontact en de kop van dat beest. Met geen woorden te beschrijven !

IMG_0063Jammer van de flitser, maar die ogen !

Even later ging de tijger even afkoelen in het water. Vol verbazing hebben we staan kijken. Wat een schitterend beest ! Natuurlijk kon Lex het niet nalaten om ook de andere tijger op de foto te zetten. Hij moest er wel wat kapriolen voor uithalen, maar het is hem gelukt (zie filmpje van vandaag).

Inmiddels begonnen we trek te krijgen en de kids werden wat zeurderig. Dus tijd om die buikjes te vullen. Dat deden we met een voedzame, doch minder gezonde maaltijd van  de Bengal Bistro. Nadat onze maagjes gevuld waren, zijn we doorgelopen naar de apen in Jungala. Je komt dan in een vertrek met een doorzichtige plaat in het midden. Zodra je kijkt, zie je ineens 2 orang oetans die lekker in een hangmat liggen. Na de apen hebben Merel & Fleming nog even gespeeld in de Treetop Trails. Daar was het wel iets drukker dan in de rest van het park, maar nog niet echt hinderlijk druk.

Ondertussen was het bijna 14.00 uur en als we door zouden lopen dan zouden we de show in het Moroccan Palace Theater kunnen halen om 14.30 uur. En dan merk je dat het toch wel erg warm is en dat de kids moe beginnen te worden. Net voordat de show begint strompelen we het theater binnen en kunnen we genieten van een show met zang en dans. Ik vind zelf de show niet echt super, maar de kids zijn er helemaal weg van.

Na KaTonga vinden we het mooi geweest voor vandaag. We maken nog wat foto’s en vertrekken richting de auto. In de hoop dat de kids onderweg in slaap vallen, rijden we richting Tampa Bay. Tenminste dat denken we als we de Tom Tom instellen op een straatnaam die verdacht veel lijkt op een boulevard. Tja, wij denken dat je een boulevard aan zee vindt, maar deze boulevard bleek in een gebeid te liggen met allerlei auto showrooms. Ook leuk, maar niet echt wat we zochten. We stellen Tom nog een keer in en deze keer komen we ook echt in Tampa bij de baai uit. We rijden wat rond, maar zijn niet echt onder de indruk. Merel is in slaap gevallen, maar Fleming houdt zich groot.

We besluiten om rechtsomkeer te maken en richting het hotel te rijden. Tja en kom dan maar eens Tampa uit met een TomTom die je door de meest onmogelijke straten leidt. Ik zeg het hier netjes, maar de geoefende lezer kan hier uit opmaken dat onze chauffeur, ik noem geen namen maar zijn naam begint met een L, zich niet door Tom liet leiden………….. Het werd er even niet gezelliger op tussen mama & papa ;-) Nadat we weer op de snelweg zaten en nog een keer verkeerd zijn gereden, keerde de gezelligheid gelukkig weer snel terug in de auto. Het is ondertussen ruim 17.00 uur geweest en we beginnen weer honger te krijgen. We stellen Tom in op de Red Lobster in de buurt van ons hotel. Gehinderd door file komen we daar om 18.30 uur aan. Lex kan dan eindelijk de kreeft eten die hij ieder jaar, als we in Florida zijn, zegt te zullen gaan eten.

IMG_0163En lekker dat het was !

Na het eten vertrekken we snel naar het hotel. Het is de hoogste tijd om 2 kleine spookjes naar bed te brengen. In no time slapen ze en ik begin aan de blog van vandaag. Terwijl Fleming slaapt, proberen Lex en ik zijn hechtingen te verwijderen. We hebben er nu 2 uit, dus nog 1 te gaan, maar als ik die nog maar aan raak dan begint meneertje wild om zich heen te slaan in zijn slaap. Nou die doen we morgenavond dan wel ;-) Als Fleming dit over een paar jaartjes leest, vrees ik dat hij alsnog boos op me zal worden, want ik had nog zo beloofd om niet aan die hechtingen te komen……….

En zo kwam er ook aan deze dag weer een eind. Een hele geslaagde eerste dag in Tampa. We hebben genoten van Busch Gardens. Al was het wel enorm wennen. Wat Lex betreft staat Busch Gardens nu hoger op de ranglijst dan Universal. En dat wil toch wat zeggen. Morgen gaan we nog een paar uurtjes terug en daarna richting Orlando.

We komen er aan hoor Mickey !

 

9 opmerkingen:

  1. Wat een geweldige eerste dag, ik denk die crossen in een keer door naar Orlando....knap hoor!! Misschien toch eens iets voor volgend jaar dat Busch Gardens...we houden ons aanbevolen voor tips!! Jullie slapen nog lekker en voor ons is de dag weer begonnen de laatste werk dag wel te verstaan. Geniet van jullie halve dag Busch Garden en doe vooral vanavond de groeten aan Mickey!!

    Dikke kus uit Geleen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi,wat weer een leuke dag zeg!!..af en toe met hindernissen,hoe herkenbaar:):),prachtige foto's joh!!..jullie zijn allebei even goed;).

    Nog veel plezier in Tampa en goede reis naar Orlando!
    Groetjes lein en co

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey andere Orlando-gangers,

    Wat goed om te lezen dat jullie het ook zo naar je zin hebben. Dat jullie ook om 4 uur wakker zijn (echter ik slaap altijd gewoon door maar mijn mannen niet)
    Busch Gardens is een superpark ben ik helemaal met je eens.
    Ik wil deze vakantie ook nog gaan maar we zijn er nog niet uit of het gaat gebeuren.
    (hebben ze trouwens hele leuke Bergse vastenavondhoeden te koop)
    Wij blijven jullie volgen en wie weet komen we elkaar tegen bij onze vriend!

    Groetjes en heel veel plezier,

    Anne John & Tim

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk om te lezen heel veel plezier.

    Mooie foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuk begin hoor. Tja Busch is een prachtig park. vooral voor de dieren.
    Kreeg ineens zoveel zin aan mijn vakantie en ik dacht nog, mmm dit jaar geen Busch. Jammerrrr.

    Heel veel plezier nog hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zie dat ze de groene kinderboxen nog steeds hebben. Deze gaat bij Tycho nog geregeld mee naar school met z'n boterhammen.

    Veel plezier weer.

    Arianne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk fotofilmpje zeg!
    Ik kijk alweer uit naar het volgende verslag :)

    Heel veel plezier!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hi Patrice,
    ik denk even spieken waar ze zijn en heerlijk genoten van je verhaal en het super filmpje.
    groetjes uit NL aan jullie allemaal en geniet ervan, ik blijf jullie zeker volgen!
    dikke Kus Mariëlla

    BeantwoordenVerwijderen
  9. We twijfelen altijd weer aan Busch Gardens, maar het staat inmiddels op het lijstje voor de volgende keer.

    En die gesprekjes tussen pa en ma vinden overal plaats hoor, jullie zijn geen uitzondering.

    Veel plezier in Orlando.

    Ronald

    BeantwoordenVerwijderen