zaterdag 29 augustus 2009

Dag 12: Hieperdepiep hoera voor Fleming !

Vandaag was het dan zo ver; de verjaardag van onze grote kleine man. Om 7.00 uur kwamen Lex en ik al zingend de kamer van de kids binnen. Alle 2 lagen ze nog lekker te slapen maar al snel waren ze wakker. Bij een verjaardag horen natuurlijk kadootjes die uitgepakt moeten worden. Fleming was helemaal verrast dat hij van Merel Starwars spullen kreeg om zijn DS om te toveren tot een echte Starwars DS. Maar de verrassingen waren nog niet voorbij. Papa had namelijk een DVD voor hem. En dat was niet zo maar een DVD. Nee het was Starwars de Clone Wars. Heerlijk om dat snoetje te zien. Ook mama had natuurlijk een kadootje voor de jarige Job; een t-shirt met daarop aan de voorkant de Starwars Lego poppetjes en aan de achterkant een Clone Trooper. Hij was helemaal blij. En dan weet Fleming nog niet eens dat er bij thuiskomst een nieuwe fiets op hem staat te wachten ;-)

IMG_0845

Bij een verjaardag hoort natuurlijk ook taart. Papa was gisterenavond nog snel even om een taartje gereden en ook de taart viel in de smaak bij Fleming. Kortom hij was echt jarig.

Tegen 8.00 uur was het toch echt tijd om te vertrekken richting Disney’s Hollywood Studios. Met Fleming’s paspoort en toegangsticket in de hand meldden we onszelf om 8.30 uur bij het loket om Fleming’s verjaardagskado op te halen. Zonder problemen kreeg Fleming even later een giftcard met daarop een tegoed van $ 68,-. Dank je wel  voor het mooie kado meneer Disney :-)

Ondertussen was het al flink druk bij de ingang van het park maar wederom vonden wij een toegangspoortje waarbij nog niemand stond. Niet dat we echt haast hadden om binnen te komen, maar het wordt op een gegeven moment gewoon een sport om ondanks de drukte toch redelijk vooraan in de rij te staan :-) Om 8.45 uur mochten we het park in. Lex begaf zich in de drukte terwijl de kids en ik de koelte van de winkeltjes opzochten. Ook vandaag was het al heel vroeg weer erg warm.

Toen om 9.00 uur iedereen, inclusief Lex om fastpasses te halen,  naar Toy Story Mania spurtte, zijn de kids en ik rustig  richting Startours gelopen. Daar moesten we even op papa wachten, maar die was er om 9.10 uur ook al. Dus hup meteen in Fleming’s favoriete attractie; Startours. Hij blijft leuk al had ik wederom wat last van duizeligheid. Ik weet niet wat dat is met mij dit jaar hoor.

Na Startours kon het shoppen beginnen. Die $ 68,- brandden toch wel in Fleming’s zak.  Lex en ik hadden onszelf al ingesteld op een uurtje twijfelen, maar wonder boven wonder had Fleming zijn keuze in no time gemaakt. Misschien kwam het doordat de keuze aan Lego in het winkeltje niet super groot was en dat was maar goed ook. Fleming had al vrij snel het schip van Drath Fader gepakt. Wat bleek: hij kon nog iets uitzoeken. Er werden Starwars speelpoppetjes uitgezocht en toen had hij nog wat geld over. Zijn keuze viel op een Astro Speeder 3000. Daarmee ging hij iets over het budget heen, maar toe dan maar.

Ondertussen stond Merel heel beteuterd te kijken. Zij wilde ook wel jarig zijn. En dan kun je wel uitleggen dat zij volgende week jarig is en dat zij dan mag shoppen, maar begrijpen doet ze dat toch niet helemaal. Zij wilde ook graag iets hebben. Nou lagen er een Mickey en een Minnie knuffel in Starwars tenue en die vonden beide kids wel erg leuk. Nou vooruit dan maar: een Mickey Jedi voor Fleming en een Minnie prinses Leia voor Merel. In mijn oor hoor ik ondertussen:”softie !” gefluisterd worden :-)

Vol trots gaat Fleming met zijn buit naar de kassa. We besluiten dat het beter is om de spullen naar de uitgang te laten brengen zodat we niet de rest van de ochtend met een grote zak met spullen hoeven te sjouwen. Fleming staat al klaar met zijn giftcard om te betalen en mama pakt ook haar plastic om het restant te betalen ;-)

IMG_0886

Nu de verjaardagscentjes dan echt op zijn kunnen we met een gerust hart naar de Jedi training vertrekken. Ik vraag nog aan Fleming of hij echt niet mee wil doen, maar hij kijkt veel liever toe. Hij vindt het een beetje eng als mensen in het Engels tegen hem praten en dat kan ik me ook wel voorstellen. Al kwam hij gedurende de dag wel een beetje los. Als er iemand zei:”Happy birthday Fleming.” Dan lachte hij en stak hij al 6 vingers op want hij wist inmiddels dat de vraag zou komen hoe oud hij was geworden :-)

Goed, de Jedi training was wederom bloedje heet. De gevoelstemperatuur was 36 graden en ik hield het niet vol dus ben ik snel een schaduwrijk plekje op gaan zoeken en na de training kwamen Lex en de kids daar ook naar toe. Tijd voor een verkoelend drankje:

IMG_1040 (2)

Terwijl we genoten van deze lekkere drankjes hebben we even met Nederland gebeld. We zagen dat oma Dushie al had geprobeerd om ons te bellen, dus belden we snel naar haar en daarna hebben we ook meteen naar opa & oma Stalland gebeld. Opa was niet thuis, dus die belde om een uurtje of 1 nog even terug.

Nadat we allemaal weer wat afgekoeld waren, vertrokken we naar Indiana Jones. Zoals jullie ongetwijfeld gemerkt hebben is Fleming een grote fan van Starwars, maar Indiana Jones volgt toch al heel snel op de 2e plaats bij Fleming. Dus moest de stuntshow van Indi natuurlijk wel in het programma van vandaag opgenomen worden. De kids hebben genoten. Het is zo ontzettend leuk dat ze nu de shows / attracties anders beleven nu ze de films hebben gezien. En het is mij zelfs gelukt om wakker te blijven tijdens de stuntshow. De afgelopen keren doezelde ik stiekem weg tijdens deze show.

Na Indi is het tijd om gebruik te maken van onze fastpasses voor Toy Story Mania. Merel wil echt niet en omdat Fleming graag met mij in Toy Story wil, gaat Lex met Merel wat window shoppen. Dat was haar eigen keuze, want we stelden voor dat zij dan naar de kleine zeemeermin zouden gaan, maar dat wilde ze niet.

Toen we bij Toy Story aankwamen waren alle fastpasses al weg en zelfs de wachtrij voor de mensen met snelle kaartjes was al opgelopen tot 20 minuten. Maar het was het wachten weer dubbel en dwars waard. Fleming en ik hebben genoten. We hadden nog een 2e keer kunnen gaan, maar dan zouden we in tijdnood zijn gekomen. We hadden immers een lunch date met Mickey & friends. Dus tijd om de Studios te verlaten, nog even een foto te laten maken en bij de uitgang de buit op te halen.

Disneyphoto1 IMG_0917

Even na half 2 reden we het parkeerterrein van Contemporary Resort op en meldden we onszelf niet veel later bij Chef Mickey’s. Het was druk in de wachtruimte maar ondanks dat ging om exact 14.00 uur onze pieper af en werden we naar onze tafel gebracht. We hebben heerlijk gegeten. Mickey, Minnie, Goofy, Pluto & Donald kwamen langs en we hebben gezongen voor Fleming. Het manneke zat helemaal te genieten en was zelfs een beetje overdonderd door het geheel.

IMG_0947 (2)

Na de heerlijke, late lunch was het de bedoeling om richting Downtown Disney te rijden om naar Up te gaan. Fleming gaf aan dat hij eigenlijk liever naar huis ging om met zijn speelgoed te gaan spelen en om de DVD te gaan bekijken. Zo gezegd, zo gedaan. Even na 16.00 uur waren we in het appartement.

Fleming en Lex gaan meteen het Darth Fader schip in elkaar zetten met af en toe wat hulp van Merel. Merel heeft het overigens nog steeds moeilijk want zij wil NU ook jarig zijn. Ik schrijf ondertussen het verslag van gisteren en klijk even op het weblog naar de reacties. Als ik Merel vertel dat Robert-Jan z’n keuze naar de Belle jurk gaat, is haar reactie als volgt:

IMG_0971Ons meiske is moe en kan duidelijk niets hebben. Ik vrees dat Merel het niet met je eens is Robert-Jan ;-)

Na een uurtje moet ik mijn laptop af staan want de kids willen Starwars the Clone Wars kijken. Nou daar staat mama dan :-) Ik gebruik de tijd om even op bed te gaan liggen en val als een blok in slaap. Ik heb ergens in de verte mee gekregen dat de kids naar bed gingen, maar ik heb het niet bewust meegemaakt. Tegen een uurtje of 9 ben ik weer wakker en ik begin met de foto’s van vandaag. Lex gaat verder in zijn boek. Het is bijna uit. Ik doe het hem niet na; ruim 1200 pagina’s in 1,5 week.

Vanaf 23.30 uur kijken we naar Channel 13 en het ziet er naar uit dat we de lancering dan toch echt gaan meemaken. En jawel hoor de lancering gaat door en om 0.00 uur zien we vanaf het balkon de volgende beelden:

IMG_1125

IMG_1127 

IMG_1132

Wat een ervaring om dit (op afstand) mee te maken ! Overal om ons heen hoorden we ohhh, ahhhh en WOW ! Ik kan me een beetje voorstellen hoe het gevoel moet zijn als je er echt bij bent.

En zo kwam er een einde aan een hele speciale dag. We hebben allemaal enorm genoten en duiken moe, maar voldaan ons bedje in. Morgen staat er immers weer een speciale dag op het programma; Discovery Cove.

13 opmerkingen:

  1. Een geslaagde (verjaar)dag!! Toemaar dat Disney ook een verjaardagskado geeft, dat zijn leuke dingen.

    Veel plezier vandaag!!

    Groetjes, Geert Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk die foto's weer ! Voor Fleming overduidelijk een zeer geslaagde verjaardag; goed geregeld door jullie zeg ! En ik kan me Merel helemaal voorstellen hoor ... Hebben wij geen last van met onze kids ;-) ! Volgende week voorbereiden op de omgedraaide exercitie met Fleming !

    En het gaat geen Belle jurk worden, als ik die foto zie .... Maar toch, ik blijf die het mooist vinden. Zeg nog maar een keer als ze in een goede bui is ;-) !

    En toch heel bijzonder, die lancering vanaf je balkon. Wij hebben het ook 1 keer (overdag) in Orlando meegemaakt; leuk hoe iedereen op dat moment staat te kijken/staren. In het donker geeft er ook weer een bijzonder tintje aan !

    Nou, SUPERVEEL plezier vandaag met JOUW kado ;-) ! Ik ben ook weer ERG benieuwd hoe jullie dit gaan vinden. Geniet er van !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk, als je zes jaar wordt en mamma maakt er zo'n feestelijk verslag van. Happy birthday!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een super dag hebben jullie in elkaar gezet voor hem. Echt tof om te zien hoe je zo jong al van star wars kan houden. Onze zoon had zo iets van dat wil ik ook wel op mijn verjaardag. Maar hij is 15-8 jarig en wij gaan altijd in de mei vakantie dus dat zit er effe niet in!!!.
    Heel veel plezier verder en het is echt een hartstikke leuk verslag.
    groet Ton Staalstra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat een leuke dag!!

    wat een verwennerij voor Fleming,heerlijk zeg.
    En morgen naar discovery cove,gaaf,ben benieuwd hoe jullie het vinden!!.
    Groetjes uit een regenachtig en winderig Alkmaar.
    xxlein en co

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een super leuke verjaardag voor Fleming daar gaat hij nog lang aan terug denken:)

    Van ons nog Happy Birthday voor Fleming en voor jullie!!

    Veel plezier in Discovery cove

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Natuurlijk van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Flemming. Dat is een verjaardag om nooit meer te vergeten. Zeker niet het eten met de Disney figuren.

    Zo'n nachtlancering is geweldig mooi.

    Gr. Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een erg leuke dag voor Fleming en jemig wat een chemishe kleurtjes van de drankjes.

    Heel veel plezier morgen in Discovery Cove

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fleming, gefeliciteerd met je verjaardag. Met een kado van Mickey komt je natuurlijk helemaal goed weg.
    (ik hoop dat ze de aktie nog 2 maanden verlengen, dan kan tycho ook nog een kado van MIckey ontvangen, is toch mooi meegenomen) We genieten weer dagelijks van jullie verslag. Gelukkig voor jullie duurd het nog wel even, en mogen wij nog even mee genieten.

    Veel plezier weer.

    Arianne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hey Hallo floridagangers,

    Proficiat Flemming en ook ik heb hier 2 hele grote starwars fans zitten.
    De een is 13 jaar oud en de ander PAS 42 jaar.
    Ook als je wat ouder bent kun je nog starwars fan zijn.

    Ook wij hadden de lancering vanuit onze villa in Kissimmee gezien en vonden het geweldig.

    En Merel voor jou komt volgende week ook een prachtige verjaardag dat weet ik bijna wel zeker.

    Geniet nog van jullie laatste week, wij doen dat in ieder geval wel hihihi........

    Groetjes van Petra(florida forum)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat een geweldig fijne verjaardag heeft Fleming gehad en dan straks ook thuis nog een feestje het kan niet op .Nog een heel dikke pakkert van opa en oma en marinda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Van harte gefeliciteerd Fleming ! En toch lekker dat je van ome Disney lekker mag shoppen op zijn kosten !!

    Veel plezier nog

    Alex

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Vakantiegangers,
    in 1e plaats Fleming van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Je zullen wel denken ook een late reactie, maar dit kon niet eerder omdat de telefoon in het meer ligt in italie.Die zijn we al op de 2e dag verloren toen Erik Jorick moest redden van een verdrinking door de stroomversnelling uit de beek.
    Je hoort wel de details, dus we konden daarna niet meer internetten want die was er niet op het park.
    Al met al hebben we een geweldige vakantie gehad en ik lees bij jullie dat het ook geweldig is.

    Veel plezier nog en op naar de volgende verjaardag, groetjes Erik, Joanne, Jorick en Thijmen

    BeantwoordenVerwijderen