vrijdag 28 augustus 2009

Dag 10: Relax

Na 2 intensieve dagen doen we het vandaag wat rustiger aan. De wekker wordt niet gezet, het is immers vakantie. Om 9.00 uur word ik van de kids wakker en Lex wordt niet veel later wakker. We besluiten om deze ochtend maar eens buiten de deur te gaan ontbijten. We zijn immers nog helemaal niet naar Golden Corral geweest, dus de hoogste tijd om daar naar toe te gaan.

Even na 10.00 uur schuiven we bij het buffet aan en Merel gaat meteen voor de aardbeien met chocolade. Fleming gaat voor de scambled eggs met heerlijke worstjes en papa & mama kiezen ook het nodige lekkers uit. Na een uurtje gaan we terug naar het appartement en omdat ik me niet zo lekker voel, ga ik nog een paar uurtjes terug naar bed. Lex en de kids vermaken zich met de Nintendo’s, het maken van tekeningen, rolschaatsen, lezen en tv kijken. Tegen een uurtje of 1 komt Lex mij vragen of ik zin heb in een lekker bakkie van Starbucks. Daar heb ik wel zin in, maar ik val eigenlijk meteen weer in slaap.

Tegen 14.00 uur ben ik weer wakker en drink ik mijn koffie, die inmiddels op kamertemperatuur is, op. Ik zap wat op de tv en kom ineens As the World Turns tegen. Tja, dan zal het gezin toch nog even een uurtje zonder mama moeten doen, want minimaal 1 aflevering van ATWT  kijken in de States is toch wel een must :-) Ik probeer de verhaallijn te volgen, maar kan er maar moeilijk in komen. Is Jack met de moeder van de dochter van Brad getrouwd ? Waar is Carly ? Is Rosanna voor de 2e keer uit haar coma ontwaakt ? Is Holden echt dood ? Kortom een uurtje heerlijk genieten van mijn favoriete soap.

Om 15.00 uur gaan we met z’n allen zwemmen maar na een klein half uurtje begint het zachtjes te regenen. We besluiten om richting Downtown Disney te gaan en kijken of Up nog draait in de bioscoop. Helaas zijn we net een kwartiertje te laat dus besluiten we om richting Disney Quest te gaan. We beginnen op de 1e verdieping bij The Virtual Jungle Cruise. Fleming, Lex en ik kunnen er wel om lachen, maar Merel vindt het wat minder. Daarna sluiten we aan in de rij voor Pirates of the Caribbean. We liggen helemaal in een deuk. Merel is eerst de kapitein van het schip, maar al snel neem ik het van haar over. We schieten er op los en weten zelfs wat andere piraten te verslaan. Een hele leuke attractie !

Daarna gaan we door naar Aladdin’s Magic Carpet Ride. Je krijgt een helm op en dan lijkt het net of je echt op een vliegend tapijt zit. Ook dit vinden we een leuke attractie alleen kom ik er ziek uit. Het is ook verschrikkelijk warm in Disney Quest en dat helpt natuurlijk ook niet echt mee. We gaan wat drinken en gelukkig verdwijnt mijn duizeligheid snel. Ondanks dat gaan we toch naar buiten om een lekkere sandwich bij de Earl te gaan eten. Dat is weer smikkelen en smullen. Het regent nog steeds en dat is dan meteen te merken in Downtown Disney. Het is er erg druk.

We lopen door de nodige winkels en natuurlijk weet Fleming overal de Starwars spullen met z’n ogen dicht te vinden. Na een uurtje houdt hij het niet meer uit en wil hij echt naar de Lego Store. Wat een drukte daar zeg ! Het leek wel een mierennest. En wat een hoop Starwars Lego hebben ze daar. Er is zo veel om uit te kiezen dat onze kleine man er een beetje beduusd van wordt. Hij vraagt papa of hij wil helpen bij het uitkiezen aanstaande vrijdag want hij weet zelf niet wat hij moet kiezen, er is zo veel. Natuurlijk zullen we hem op z’n verjaardag helpen bij het maken van de juiste keuze :-)

Nadat we alle Starwars spullen wel zo’n beetje hadden gezien, wilde Merel natuurlijk ook alvast kijken voor haar verjaardag. Dus hup terug naar de Disney Store en op naar de Belle jurken. Die had ze eerst in gedachte, maar toen ze zag dat er ook Hannah Montana kostuums zijn, begon ze te twijfelen. Er hing een schattig Hannah Montana pakje met een gouden jasje. Daar ging onze voorkeur naar uit, maar Merel was het er niet mee eens. Het zou echt de glitterjurk van Hannah Montana worden want die heeft Hannah Montana ook aan in de film.  Zelfs als Fleming haar er van probeert te overtuigen dat het andere pakje leuker is, zwicht Merel niet. “Slaap er nog paar een paar nachtjes over lieverd.”

Tegen 22.00 uur zijn we weer thuis en de kids gaan lekker naar bed. Ik moet eigenlijk van mezelf nog het verslag van de vorige dag schrijven, maar ik voel me zo beroerd dat het er niet van komt. Hopelijk word ik niet ziek. Misschien morgen maar een extra relax dagje nemen ?

5 opmerkingen:

  1. Hey hoi,

    Wat een leuk verslag weer. Elke dag kijken we even mee en voelen we ons toch een beetje daar in The Sunshine State. Hier is het grijs en miezerig. Nou nog een hele fijne vakantie.

    Groetjes

    Gwenda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niet ziek worden tijdens de vakantie hoor.

    Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toemaar... het was even rustig maar nu gelukkig weer twee verslagen. Iedere dag blijf ik trouw controleren of er weer een verslag aanwezig is.

    Leuk om te zien/lezen dat jullie zo genieten.

    Gefeliciteerd met Fleming!!!! Maak er maar een leuke (verjaar)dag van vandaag.

    Groetjes, Geert Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lang zal die leven lang zal die leven!!
    Gefeliciteerd met Fleming!!!

    Maak er een leuke dag van!!
    Leuk om jullie weer te kunnen volgen, we genieten mee.

    Niet ziek worden he!!

    Groetjes Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke foto's ook weer ! Vooral die van de kids bij Minnie / Mickey. Nou, hopelijk heeft de nachtrust je goedgedaan. Slapen heeft voor ons in de US altijd een goede werking wanneer we ons niet lekker voelen.

    Enne ... ik vind die Belle het mooist hoor ;-) !

    BeantwoordenVerwijderen