woensdag 12 augustus 2009

Nog 5 nachtjes slapen

Terwijl de tuin van moeder natuur water krijgt, kijken wij troosteloos uit het raam en verlangen we naar Florida. Gelukkig nog maar 5 nachtjes slapen !

Afgelopen maandag ben ik langzaam aan begonnen met wat spulletjes klaar te leggen. Dat ging zo soepel dat eigenlijk alles al klaar ligt zodat ik zaterdag in no time klaar zal zijn met het inpakken van de koffers. De reisapotheek is helemaal up to date en dat moet in ons geval ook wel, want Fleming had nog even een leuke stunt.

Onze kleine man kan al aardig fietsen en ook heel goed vallen. Zo ook afgelopen zondag…………. Een flinke valpartij leverde een lelijke wond op. We twijfelden of we naar de HAP zouden rijden en besloten om het maar even een dagje aan te kijken. Maandag ben ik toch maar even naar de huisarts gereden nadat de wond op zijn hand weer open was gesprongen. Gevolg……… 3 mooie hechtingen in zijn hand en de mededeling dat we volgende week terug moesten komen om ze er uit te laten halen. Tja dat gaat natuurlijk niet want dan zitten we in Florida. Dus mama kreeg een spoedcursus hechtingen verwijderen en Fleming kreeg een dubbele dosis penicilline mee. Met dank aan Sir Alexander Fleming :-) Nu maar hopen dat het kuurtje niet voor op waterpokken lijkende uitslag zorgt bij onze kleine man, want anders zie ik het al gebeuren dat we maandag niet mogen vliegen. Maar dat zal allemaal wel los lopen.

Tja verder even niets spectaculairs te melden. We hobbelen langzaam richting het vertrek. Mocht er voor die tijd nog iets te melden zijn, dan plaats ik nog een update en anders:

See you in Florida !

10 opmerkingen:

  1. Ja, leuk hé kids.
    Zo gebeurt er nooit wat en net voor een grote reis begint de ellende.
    Bij ons hetzelfde alleen gelukkig niet zo erg als bij jullie maar toch.......

    Onze oudste(meisje van 16 jaar) had last van haar oog en wij zagen niks. Toch maar, na een paar dagen klachen van haar,naar een huisarts en ja hoor een flink ontstoken oog maar wij zagen echt niks.
    Hij verzekerde ons dat dat niet altijd hoeft, druppeltjes mee en de mededeling vrijdag niet over maandag terug, maar man dan gaan we weg en blijf niet thuis voor een oogontsteking.
    Inmiddels gaat het goed met het oog maar nu hadden de muggen op haar slaapkamer feest gehad, gestoken je wilt het niet weten.
    Komt ze naar beneden heeft ze bij elke muggesteek een hele harde schijf van zo'n 7 cm. doorsnee ze ziet me uit oohhhh.
    Allergische reactie, wij afgesproken als het vandaag niet minder was toch maar weer een gangetje naar de dokter.
    Kids ik zeg het je, ben al in 3 jaar niet bij de dokter geweest en zou nu bijna 2x in een week erheen moeten.
    De schijven zijn gelukkig minder en gaan we niet naar de huisarts.

    We kunnen ze slechts in een glazen doosje stoppen tot de grote reis maar soms denk ik kon dat maar hihihihi.......

    Wens jullie veel sterkte met de gewonde Flemming en hoop dat het toch allemaal mee gaat vallen met het eruit halen van de hechtingen.

    Groetjes en een fijne reis volgende week,

    Petra Veenstra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vervelend zeg van die valpartij. En nu moet moeder de hechtingen verwijderen ;-)

    Veel plezier, wij mogen ook bijna !!

    Alex

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Petra & Alex,

    Bedankt voor jullie reacties.

    Inmiddels gaat het al de goede kant op met Fleming's hand. Gisteren nog even naar de huisarts geweest (wie weet konden de hechtingen er al uit ;-) ) maar hij vond het beter om ze toch nog een paar daagjes te laten zitten.

    Petra; hopelijk gaat het met jullie meiske inmiddels ook beter en kunnen we allemaal de dokters in Orlando links laten liggen. We hebben wel betere dingen te doen daar :-)

    Greetz,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gelukkig dat het beter gaat met ze hand zeg. Nou dan kan de reis toch zonder zorgen beginnen.

    Ja kinderen het weet wat die van mij heeft een maagzweer gehad de afgelopen drie maanden en ik heb de dokter bijna vaker gezien dan me man haha

    groetjes Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou, ik zie dat het vliegtuig keurig op tijd uit Londen vertrokken is, dat jullie nog slechts 7.000km voor de boeg hebben, op 7.500m hoogte vliegen met een snelheid van 715km/u (wat een data krijg je tegenwoordig ...) ! Ik hoop op een heerlijke vlucht van jullie en we zijn benieuwd naar de eerste update !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi,

    Ik wil jullie een ontwijs leuke vakantie wensen.
    Maar dat dat gaat lukken, twijfel ik niet aan.

    We gaan jullie avonturen natuurlijk volgen.

    Wanneer jullie dit lezen hebben jullie hopelijk een goede vlucht gehad en zijn jullie al lekker aan het genieten.

    groetjes Arianne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi "Tinnetam",

    Op het moment als ik dit bericht plaats zijn jullie al aardig op weg in de richting van Tampa.

    Wij hopen dat jullie een goede vlucht hebben gehad en er een leuke vakantie van gaan maken want dan hebben wij ook een leuke blog om mee te lezen ;-)

    Groetjes,
    "Penpe"

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Volgens flighttracker zijn jullie 15min geleden geland. Wij gaan lekker naar bed hier, jullie hebben nog wel even wat werk voor de boeg de komende 2uur. Succes, en slaap lekker !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi allemaal,

    Bedankt voor jullie leuke reacties.

    We zijn inderdaad veilig in Tampa aangekomen en sinds een klein half uurtje in het hotel. En wat doet mama ????? Juist meteen i-net aan :-)

    Ik ga meteen aan mijn verslag van de eerste dag werken zodat jullie morgenochtend weer helemaal bij zijn.

    Greetz,
    Patrice

    BeantwoordenVerwijderen