donderdag 3 september 2009

Dag 14: In Dutch it means something else

Vanochtend werden we door de kids heel lief wakker gemaakt. We hadden gisteren gezegd dat ze naar papa & mama mochten komen als het eerste cijfer op de wekker een 8 was. En zo gebeurde het dat we om 8.01 uur 2 kindjes aan ons bed hadden.

Papa wilde nog even slapen dus die hebben we lekker laten liggen. De kids en ik hebben de DVD van Discovery Cove samen gekeken en daarna zijn ze de tv / Nintendo ingedoken. Merel was het echter al snel beu en om de rust nog een beetje te bewaren ben ik met haar even gaan zwemmen. Fleming bleef liever boven om nog met zijn DS te spelen. Merel en ik hebben lekker gezwommen en na een klein uurtje zagen we papa ineens op het balkon staan zwaaien. Hij had besloten om zich onder de wakkere mensen te begeven :-)

We hebben rustig nog wat gegeten en gedronken en iets na half 1 zijn we richting Disney’s Hollywood Studios gegaan. Bij de ingang aangekomen hebben we eerst maar eens postzegels gekocht voor de kaarten die we al 1,5 week hebben liggen om verstuurd te worden naar Nederland. Dus mensen, mochten wij eerder in Nederland zijn dan de kaarten, dan weten jullie waar het aan heeft gelegen; we hebben ze te laat op de bus gedaan.

Vandaag stond ons bezoek aan de Studios in het teken van de Characters. Terwijl Lex nog even naar Toy Story Mania liep om te kijken of er nog fastpasses waren, en die waren er nog !, liepen de kids en ik alvast richting Disney Animation . Daar liepen we meteen tegen Frozone (The Incredibles) aan. Daarna door naar de Characters van Up, maar die wilden net even een kleine thee pauze gaan houden. Geen probleem want wie hebben we daar ? Juist ja, Mickey ! Natuurlijk moesten we ook Mickey even goede dag gaan zeggen.

8b

Terwijl we daar even stonden te wachten viel ons oog op de posters van de nieuwe films die het komende jaar gaan uitkomen; The princess and the frog, Cars 2, Toy Story 3 en Rapunzel. We zijn naar alle 4 de films ontzettend benieuwd. In Nederland zullen we helaas iets langer op ze moeten wachten.

Nadat we even wat rondgelopen hadden, zagen we dat Mr & Mrs Incredible gearriveerd waren. Even hallo zeggen en weer 2 handtekeningen scoren natuurlijk :-) De handtekeningenboekjes beginnen al aardig vol te raken. Niet veel later sloten we aan in de rij voor de Up Characters. Zij zouden zo terug zijn en die kans wilden we natuurlijk niet voorbij laten gaan. De kids hadden het ondertussen wel een beetje gehad en begonnen flink melig te worden. Zo werd constant het liedje van zippadie do da zippadie dee gezongen en dan niet de Engelse versie maar een Nederlandse variant. Iets met alle koeien zitten op de …. (vul maar iets in wat op dee rijmt). Achter ons stond een Amerikaanse mevrouw en op een gegeven moment zei ze:”Oh, what a lovely song they are singing.” We hebben haar maar even uitgelegd dat het maar goed is dat ze geen Nederlands verstaat :-)

Enfin we waren aan de beurt om Carl, Dug & Russel te ontmoeten. Ze namen echt de tijd voor ons en Dug was echt een deugniet. Toen we met z’n allen op de foto wilden, ging hij voor Merel en mij staan. Gelukkig haalde Carl hem weg :-) Toen ik hem vertelde dat Merel en ik dol zijn op honden en dat we onze hond erg missen, kregen Merel en ik nog een extra knuffel van Dug.

31

Na al dat geknuffel hadden we wel zin in wat te drinken gekregen (en papa & mama hadden zin in een sigaretje). Tijd voor een mini break. Het drinken voor de kids werd uiteindelijk een ijsje en dat werkte heel verkoelend. Dat was wel nodig want het was weer flink warm vandaag.  Nadat we allemaal weer een beetje mens waren zijn we naar het Pixar gedeelte gelopen. Ik had gelezen dat het alom bekende Pixar lampje nu ook te zien was in dat gedeelte van het park. Wij zoeken en zoeken en vragen, maar niemand die ons kon zeggen waar we het lampje konden vinden. Zou het al weer verdwenen zijn ? Wie het antwoord weet, mag het ons vertellen. Helaas waren ook Woody & Buzz er niet. Die waren zich aan het voorbereiden op de parade ;-) Klinkt logisch, maar het was mij nog nooit echt opgevallen dat de characters een uur voor de parade niet meer te zien zijn. Logisch dus ook dat we Mike en Sully niet konden vinden.

Via de straten van New York zijn we naar de Muppets gelopen. Daar heb ik eens goed rondgekeken in de ruimte waar je moet wachten op de volgende show. Laten we zeggen dat ik heel wat foto’s heb kunnen maken voor het “Wat & waar in de Orlando parken” spel op het Orlando forum :-)

Even een korte uitleg over dit spel voor de mensen die het Orlando forum niet kennen. Sinds vorig jaar spelen we een spel op het forum waarbij iemand een foto van een klein detail uit 1 van de parken plaatst en dan is het de kunst om te raden wat het is en waar het is. Een erg leuk spel en ik moet zeggen dat ik sindsdien veel meer op de details let in de parken. Ik ben nu toch al voor de 10e keer in Orlando en nog nooit had ik dit blik met banana puree gezien.

40

Nadat we weer gelachen hadden om de stunts van de Muppets zijn we richting The Hollywood Brown Derby gelopen. Daar hadden we om 16.00 uur een dinner reservering. Een beetje vroeg wellicht om te eten, maar we konden het rustig aan doen en uiteindelijk stonden we pas om 17.30 uur buiten. We hebben heerlijk gegeten en ik heb een over heerlijke cocktail op. Mijn teleurstelling van vorig jaar over dit restaurant is helemaal weg.

Toen onze buikjes weer lekker gevuld waren, zijn we richting Startours gelopen. Lex en de kids zijn er in geweest, ik niet omdat ik geen zin had om er weer duizelig uit te komen. Ondertussen heb ik heerlijk in de schaduw gezeten bij de rokersplek. Toen Lex en de kids terug waren was het nog even tijd voor een sigaretje voor papa & mama. Ik stak mijn sigaret aan en er viel wat vuur op mijn been. Van de schrik riep ik kei hard:”F.U.C.K. !” en terwijl ik het riep, sloeg ik meteen mijn hand voor mijn mond. Dit is me in al die jaren dat ik in de States kom nog nooit gebeurd. Ik schaamde me kapot. Op het bankje tegenover ons zaten 2 Amerikanen en die keken me echt zo aan van: “Hoe durf je dat soort woorden te gebruiken.” Waarop Lex meteen lachend zegt: “In Dutch it means something else :-)”  Gelukkig konden de heren er om lachen.

Snel weg hier want we moesten onze tijd in de gaten houden om niet te laat bij Fantasmic aan te komen. Bij Ariël was het niet druk, dus daar ook nog even naar binnen. Het viel ons op dat we er natter uit kwamen dan normaal. Het leek wel alsof de effecten wat heftiger zijn gemaakt. Maar we kunnen er natuurlijk ook helemaal naast zitten.

Inmiddels liep het tegen 19.00 uur dus de hoogste tijd om richting het Fantasmic theater te gaan. We hadden tickets zodat we meteen binnen konden. We hadden gelezen dat de mensen die Fantasmic Dinner package tickets hebben nu in de gewone wachtrij moeten aansluiten, maar dat was vandaag niet het geval. We mochten via de backstage route naar het theater en daar waren 2 vakken vrij gehouden voor de dinner packages. Geen super goede plaatsen, maar we waren binnen en dat is tegenwoordig al een kunst op zich.  Het was pas 19.15 uur dus we moesten nog 5 kwartier wachten. Gelukkig waren die 5 kwartieren snel om (lang leve de Nintendo’s ). Om stipt 20.30 uur begon Fantasmic en we hebben genoten ! Ik heb voor de verandering de camera maar eens in de tas gelaten en dit was de eerste keer in al die jaren dat ik Fantasmic echt goed en helemaal heb kunnen zien zonder dat  ik bezig was om foto’s te maken. Dus helaas voor de lezers / kijkers: dit jaar geen Fantasmic foto’s van mij.

Na deze schitterende show zijn we naar Toy Story Mania gelopen. We hadden immers nog onze snelle kaartjes. Merel verbaasde ons zowaar door ook mee te willen in Toy Story. We hebben er weer op los geschoten en mama heeft weer gewonnen :-) De reactie van Lex: “Jij hebt afgelopen vrijdag al geoefend.” Tuurlijk Lex !

Als afsluiter zijn we nog naar de Great Movie Ride geweest. Hier konden we zo doorlopen  en zaten we maar met een man of 20 in het karretje. En zo kwam er een eind aan ons bezoek aan de Disney Hollywood Studios voor dit jaar. We hebben lang niet alles kunnen doen / zien, maar het is goed zo. We hebben 2 heerlijke dagen in de Studios gehad. We hebben Fleming’s verjaardag er gevierd. We hebben heerlijk gegeten. Kortom, wat wil een mens nog meer.

Om het verslag compleet te houden nog een keer het filmpje van vandaag.

 

2 opmerkingen:

  1. Daar is het lang verwachte verslag dan!!
    Wat een heerlijke dga weer, jullie genieten echt met volle teugen!

    Wij zijn ondertussen weer thuis, we waren klaar met kamperen en zitten hier braaf weer in de regen.....

    Nou tot snel,

    Groetjes uit Geleen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekkere dag zeg ;-) ! Is wel wat anders dan de Fantasmic! van vorig jaar, toch ?

    BeantwoordenVerwijderen