zondag 6 september 2009

Dag 18: Strand, sneeuw en shoppen

Vandaag zijn we lekker rustig wakker geworden, althans dat was de bedoeling.  We hadden pas om 10.00 uur een afspraak met Mickey and the gang ergens op het strand. Merel had echter haar zinnen gezet op zwemmen in de ochtend. Tja dat ging natuurlijk niet, want we wilden niet te laat zijn voor het ontbijt. Het kostte enige overtuigingskracht, maar uiteindelijk ging Merel mee. Wat ze niet wist is dat de zwemspullen al in de auto lagen.

Oké, bestemming: Cape May Café @ Disney’s Beach Club. Daar rijd je zo naar toe toch ? Mmmmmm, de Boardwalk was zo gevonden, maar voor de Beach Club moesten we toch nog wel even wat verder door rijden. Het was dan ook al na 10.00 uur toen we onszelf meldden bij Cape May. Gelukkig konden we zo aan tafel want we hadden toch wel een beetje honger gekregen.

Zodra we zitten komt meteen Minnie al langs. Pas nu beseffen de kids dat we een character breakfast hebben. Ook Donald en Goofy komen ons even hallo zeggen. Donald en Goofy hebben er in eerste instantie niet zo veel zin in, maar dat wordt met de 2e ronde (een verse Donald & Goofy ?????) ruimschoots goedgemaakt. Helaas was Mickey al aan het zwemmen en kon hij niet langs komen.

A105 

Het was leuk om een aantal characters eens in een ander outfit te zien. Het eten was voor buffet standaarden van goede kwaliteit en de aankleding van het restaurant was helemaal top. Kortom: als je eens niet naar de standaard character dinings wil, maar eens iets anders wil, dan is Goofy’s Beach Club zeker het overwegen waard.

A113

Als we klaar zijn met eten vragen de kids wat we nu gaan doen. Vandaag was benoemd tot mama-dag, dus ik mocht het zeggen. In eerste instantie wilde ik toch graag naar Animal Kingdom, maar omdat we niet naar de Disney waterparken waren geweest, besloot ik dat de kids mochten kiezen tussen wind en sneeuw. Er werd unaniem gekozen voor sneeuw. Toen ik vertelde dat we naar Blizzard Beach gingen was iedereen blij. Pas na een paar minuten vraagt Merel waar we naar toe waren gegaan als ze voor wind hadden gekozen. Ik zeg eerlijk dat we dan naar Typhoon Lagoon waren gegaan. Meteen huilen en stress op de achterbank:” Ik wil niet naar Blizzard Beach, ik wil naar Typhoon Lagoon !”  Zo gaat dat echter al een paar weken, we houden ons bij de eerste keuze: Blizzard beach it is !

Merel moppert nog wat, maar zodra we binnen zijn en zijn omgekleed houdt het gemopper op. We zoeken een plaatsje op en vinden nog 3 stoelen bij een rookplekje. Ideaal want echt op de stoelen zitten zal wel niet gebeuren en vanaf de rookplaats kunnen we de kids mooi in de gaten houden. Nog even snel insmeren en de waterpret kan beginnen.

A116

We hebben de grootste lol en zijn blij dat we toch nog even naar dit park zijn gegaan. De kids klauteren over ijsschotsen naar de andere kant van het water, we gaan met de kabelbaan naar boven om met z’n allen in een family raft weer naar beneden te gaan en we dobberen wat rond in de Lazy River.Het is vrij rustig in het park, dus wat willen we nog meer.

Tegen half 4 vinden we het mooi geweest en vertrekken we richting de Orlando Premium Outlets. We nemen een lekkere frozen lemonade en gaan op schoenenjacht voor de kids. Bij de eerste winkel slagen we meteen. Maar liefst 5 paar schoenen voor $ 125,- Je lacht je 3 slagen in de rondte. Moet je in Nederland eens proberen om schoenen voor de kids te kopen onder de € 20,-. Dat lukt je bijna niet, laat staan Tommy Hilfiger schoenen voor € 20,- Wat een heerlijk land om te shoppen is het toch hier.

We wandelen nog wat verder door de Premium Outlets en zien een Guess winkel. Ik ben nu toch wel eens benieuwd naar die tassen van Guess. En Lein & Nancy ik moet zeggen dat ik jullie nu snap. Het zijn inderdaad gave tassen ! Het is dat Lex en ik het niet helemaal eens waren over de kleur, anders had ik op dat moment een Guess tas gekocht. De kids hebben het echter helemaal gehad en een normaal gesprek (over tassen) tussen papa & mama is niet mogelijk. We besluiten om naar huis te gaan voordat er koppen tegen elkaar geslagen worden ;-)  Merel heeft de hele weg naar de auto lopen gillen dat ze ook iets nieuws wilde hebben. Eh pardon dame ? Kijk eens in die tas met schoenen ! We zijn naar huis gereden en hebben beide kids tot bedaren gebracht. De verleiding was groot om ze meteen naar bed te doen, maar er moest nog gegeten worden. Op naar Downtown Disney, op naar de Earl voor een laatste keer een Tuna Sandwich. We zullen de broodjes van de Earl weer gaan missen.

We lopen via de speelgoedwinkel naar de Lego Store alwaar de kids meteen naar het speelgedeelte gaan en zelf met Lego gaan spelen. Papa blijft bij ze en mama duikt de Lego Store in om namens opa & oma een kado voor Fleming te kopen. Dat lukt aardig, maar het afrekenen verloopt wat minder vlot. Na ruim 20 minuten sta ik dan toch buiten. Ik steek snel over naar de Disney Store en stel een armband met bedeltjes samen voor Merel. Want ook voor Merel mochten we namens opa & oma nog een kado uit zoeken. Ook dat is gelukt. Ik loop snel naar de auto om de spullen er in te leggen en loop daarna terug naar Lex en de kids. Missie geslaagd !

A121

Het is inmiddels al na 21.00 uur. Morgen wordt het ook weer een lange dag, dus tijd om 2 spookjes naar bed te doen. Nadat we toch nog even in de Disney Store hebben gekeken, vertrekken we naar huis. De kids liggen om 22.00 uur op bed en slapen meteen. Misschien iets te laat om het morgen een hele dag vol te kunnen houden. We zullen het zien.

Lex en ik gaan nog even de laatste 2 koffers inpakken. Dan hoeven we morgen allen de “rommel koffer” nog maar te doen en dan zijn we zo klaar. Zou het echt allemaal zo soepeltjes verlopen ??????? Tegen een uurtje of 11 duik ik nog even mijn laptop in en sluit weer veel te laat af. Niet handig mama !

4 opmerkingen:

  1. Hoi,weer een leuke dag zo te lezen,met af en toe stres,herkenbaar hoor:)
    Leuk he die family raft in bb,onze favo!!

    Zo je hebt ook het guess virus te pakken,allemaal dankzij Nancy hoor,zij is de aanstichtster:)
    Ben ben benieuwd naar je verslag van Merel der verjaardag xx lein

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een heerlijke dag dus!?!
    Lekker hoor....
    Valt me tegen dat je die tas niet heb gekocht, ze zijn echt gaaf, kan me nu al verheugen op volgend jaar!!

    Enne, welkom thuis!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi meiden,

    Wees gerust, ik heb nog meer van jullie geleerd. O.a. hoe je last minute toch nog een Guess tas kunt scoren ;-)

    Overigens, kunnen jullie het filmpje zien ? Ik krijg berichten dat het filmpje niet te zien zou zijn.

    Ik ga nog even verder met het blog. Heb nog zo veel te schrijven. We bellen morgen wel om bij te kletsen. Want Nancy ik ben o.a. heel benieuwd hoe jullie vakantie is geweest en waarom jullie eerder terug zijn gekomen.

    Greetz,
    Patrice

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor de tip @ character breakfast. Ik zet hem op een tiplijstje voor een volgende vakantie.

    Groetjes, Chantal

    BeantwoordenVerwijderen