zondag 28 juni 2009

50 dagen !

Vandaag over 50 dagen zitten we in het vliegtuig en zijn we rond dit tijdstip al bijna in Tampa. Tenminste dat hopen we want als we de berichten van een week of 2 geleden mogen geloven, dan zou het zo maar kunnen dat het personeel van BA gaat staken deze zomer. Maar daar gaan we niet vanuit, dus roepen we in koor; "Over 50 dagen vertrekken we naar Florida !"

Wat de kinderen echter niet weten, is dat we over 49 dagen al vertrekken. We hebben namelijk besloten om zondag al richting Schiphol te vertrekken en dan daar te slapen. Dit omdat we het niet zien zitten om op maandag in alle vroegte de rit naar Schiphol te maken. Het zal toch al een lange dag worden die maandag, dus die 2 uurtjes extra slaap zijn meer dan welkom. Dus zo kwam het dat ik een nacht in Crown Plaza Schiphol heb geboekt. Begint de vakantie lekker een dagje eerder ☺

Verder heb ik afgelopen dinsdag de auto geboekt. Zoals gewoonlijk ging de keuze ook dit keer uit naar een Equinox via onze Oosterburen; USAreisen.de Waarschijnlijk zal het een RAV4 worden en dat vinden wij zeker geen straf.

Toen ik toch zo lekker aan het boeken was, heb ik meteen de rest van het to do lijstje afgewerkt. De 2 overnachtingen in Tampa zijn nu ook geregeld: Wingate by Wyndham - Tampa North. Lekker dicht bij Busch Gardens dus wat wil een mens nog meer.

Daarna heb ik nog 1 keer, althans tijdens de voorbereidingen ☺, met mijn crerditcard gezwaaid. Ik heb een bestelling geplaatst bij Undercovertourist. Dit keer is de keuze gevallen op 4 x "Disney's 21-Day Ultimate Ticket" en 4 x "Kennedy Space Center Maximum Access". En toen was ik ineens klaar. Niets meer te reserveren, alles is in kannen en kruiken.

De afgelopen weken heb ik mezelf al een beetje ingelezen over de voor ons onbekende parken. Ik heb al een beetje uitgezocht wat wel / niet geschikt is voor de kids. Dus daar ben ik ook al mee klaar. Tja, wat nu ? Nou dan maar genieten van de zomer in Nederland en alvast lekker bruin worden. Want tja, daar hebben we over 50 dagen geen tijd voor........

2 opmerkingen:

  1. ik ben benieuwd hoe het gaat met de kids.
    Vrijdag nog een late party zondag aankomen in Nederland en dan maandag weer naar school.

    Wij willen ook zo graag die party een keer doen. Maar dat kan alleen in de constructie die jullie nu gaan doen. Het lijkt mij heel vermoeiend voor de kids omdat ze dan gelijk weer naar school moeten. Ik ben dus heel benieuwd naar jullie ervaring. Volgend jaar hebben ze nog 1 keer laat!

    Veel plezier met aftellen.

    groetjes Arianne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Arianne,

    Leuk dat je ons ook dit jaar weer volgt ☺

    Als ik kijk naar de keren dat we naar Florida zijn geweest, dan is het qua jetlag bij terugkomst ons goed bevallen om de kids de volgende dag meteen naar school te laten gaan. Vorig jaar hadden wij een terugkomst op maandag 2e Pinksterdag en moesten ze de dag erna naar school. Binnen 2 dagen waren de spookjes over hun jetlag heen. Het weekend daarna een heel relaxed weekend gepland om nog wat extra bij te slapen en niks aan het handje.

    Toen we echter vorig jaar augustus terug kwamen, hadden ze nog een week vrij. Dat hield dus in dat ze een week lang in hun jetlag bleven hangen. Er was immers geen noodzaak om meteen in het ritme te komen want ze hadden toch nog vakantie.

    Op basis van in het verleden behaalde resultaten, al geeft dat natuurlijk geen garantie voor de toekomst, durfden we het dus nu wel aan om die Halloween Party te doen. We hebben hem vorig jaar in Parijs gedaan en die vond ik eigenlijk een beetje tegen vallen. Maar Halloween is natuurlijk typisch Amerikaans, dus daar zal het vast en zeker een geslaagd event zijn. We hebben er in ieder geval ontzettend veel zin in !

    BTW: ik heb even voor je de Amerikaanse sites in de gaten gehouden over het online reserveringssysteem voor de restaurants. Het blijkt dat de nieuwe dag om 6.00 EST (dus 12 uur 's middags voor ons) beschikbaar komt in het systeem.

    Groetjes,
    Patrice

    BeantwoordenVerwijderen