maandag 24 augustus 2009

Dag 8: A day with character

Na gisteren een dagje uitslapen hadden we vandaag de hulp van onze vriend de wekker weer nodig. Er staat een drukke dag op het programma dus we willen vroeg beginnen. Het lukt alleen Lex om op tijd uit bed te komen. De kids hebben grote moeite om wakker te worden, wat ook wel te verwachten was na gisterenavond. Ook ik ben niet uit bed te krijgen. Uiteindelijk lukt het ons dan toch allemaal om er uit te komen en kunnen we even na 8.00 uur vertrekken. De bestemming vandaag:

IMG_0550

Om 8.25 uur rijden we het parkeerterrein op en kunnen we nagenoeg vooraan parkeren. We gaan door de security check en zien toch al enorme rijen staan voor de toegangspoortjes. Maar wij zijn TGM-ers, dus wij zoeken het poortje aan de rechtse kant op. Daar staan nog bijna geen mensen en zo staan we dus alsnog nagenoeg vooraan. De mensen in de lange wachtrij kijken ons aan zo van: “Die zijn gek, die gaan voor een dicht poortje staan.” Maar wij weten wel beter :-) Ons gelijk wordt binnen 5 minuten aangetoond als ook naar ons poortje een castmember komt en alles in gereedheid brengt.

Om 8.48 uur kunnen we naar binnen en Lex loopt alvast naar de plaats waar de echte rope drop zal plaatsvinden. Hij zal namelijk eerst naar Soarin’ lopen voor fastpasses. De kids en ik gaan ondertussen even Stich en Daisy goede dag zeggen. De kids zijn door het dolle heen want Stich heeft alle tijd voor ze en staat even met ze te dollen. Fleming krijgt zijn pen niet terug en dat laten onze spookjes natuurlijk niet op zich zitten :-)

Als om 9.00 uur de hele horde naar Soarin’ loopt / rent, gaan de kids en ik naar binnen bij Character Spot. Hier scoren de kids weer de nodige handtekeningen en natuurlijk worden er weer veel foto’s gemaakt. Zo zien we Mickey, Minnie, Pluto, Donald & Goofy. Kortom in 1 keer de fabulous five te pakken. Dat gebeurt niet vaak. En als bonus staat ook Belle ons nog op te wachten. Wow, wat een goed begin van de dag !

Photopass 1

Net als we klaar zijn komt Lex aan lopen. Hij verbaast zich dat wij alle characters al gehad hebben. Tja als mama een planning maakt, dan maakt ze natuurlijk wel een goede planning :-) We lopen rustig richting Nemo en ondertussen geven de kids aan dat ze niet zo’n zin hebben in Crush. Ik ben shocked !  Later merken we dat de kids eigenlijk nergens zin in hebben. Ze zouden het liefst meteen naar de speelgoedwinkel gaan voor rolschaatsen en Starwars Lego. Dat gaat natuurlijk niet door kids en om met de woorden van mevrouw Incredible te spreken: “Vette pech !” Hoe dan ook we gaan eerst naar Nemo en kijken daarna rustig rond in het observatie gedeelte bij The Seas. We stoppen nog even bij het kidcot station hier en de kids kleuren even wat maar dan is het toch echt tijd om naar Soarin’ te gaan.

We kunnen met onze snelle kaartjes zo doorlopen en we genieten alle 4 weer enorm van onze vlucht over Californië. Ook deze keer is het ons helaas niet gelukt om de golfbal te vangen. Fleming vraagt zichzelf af hoe we toch steeds aan die snelle kaartjes komen dus bij de fastpass machines van Soarin’ legt Lex de magie van de fastpasses uit.

IMG_0562

Merel & Fleming hebben ondertussen honger gekregen. Tja dat is niet gek als je het over heerlijke, door papa gemaakte boterhammetje niet op eet. Om echter te voorkomen dat onze spookjes alle 2 grumpy worden haal ik even snel 2 chocolade croissants voor ze. Kids blij dus papa & mama ook.

IMG_0566

Als de croissants op zijn en papa & mama even een sigaretje hebben gerookt gaan Lex en de kids naar Innoventions. Ik loop even snel op en neer naar TestTrack voor fastpasses. Het is 11.00 uur en de return time is 13.30 uur. Dat had ik niet verwacht. Dat wordt dus geen Mission Space vandaag want dat gaan we niet halen met de fastpasses. Maar goed, we komen hier nog minimaal 1 keer terug dus Mission Space doen we dan wel.

Ik loop terug naar Innoventions en vind Lex en de kids gelukkig vrij snel. We maken met z’n viertjes een videospelletjes en kijken wat rond. Voor wie ons als characters in een videospelletje wil zien:

 Alexander, Patricia, Merel & Fleming in Runtime

Na een klein uurtje laten we Innoventions achter ons en gaan we wat drinken. Dat is wel nodig want het is weer lekker warm vandaag en er is geen wolkje voor de zon te bekennen. We zijn dus ontzettend blij met de airco’s in alle gebouwen en duiken dan ook snel bij MouseGear binnen. Merel & Fleming klagen over blaren op hun voeten en willen eigenlijk alleen maar op hun slippers lopen. Ik stel voor om dan toch maar even te kijken voor de Disney Crocs.

IMG_0596Lex z’n reactie op mijn voorstel

Maar jawel hoor, we hebben ze jaren buiten de deur weten te houden, maar sinds vandaag hebben madam en meneertje echte Disney Crocs.

IMG_0611

Het was nog even spannend of we ze voor Merel in de goede maat konden vinden, maar dat is later op de dag alsnog gelukt. Ondertussen was het al bijna 1 uur, dus snel naar Frankrijk. Hier hadden we immers een afspraak met Remy.

We werden meteen naar onze tafel gebracht en we zochten iets lekkers van de kaart uit. De bediening was vrij vlot en ik vond het de kwaliteit van het eten redelijk. Echter maakte ik nu iets mee wat ik in de 10 jaar dat ik Lex nu ken nog nooit had meegemaakt. Hij kraakte de keuken compleet af. Niet tegenover de serveerster natuurlijk, maar opmerkingen als: ”Gordon Ramsey zou hier flink tekeer gaan.” en “De andere Franstaligen in dit park doen het stukken beter.” liegen er toch niet om. Toen ik vroeg wat er dan zo verkeerd was maakte hij de vergelijking met mijn steak bij Bahama Breeze van afgelopen week. Zijn ratatouille was wel erg well done.

Nadat we klaar waren met de lunch werd er een karretje naast onze tafel gereden en werd ons gevraagd of wij de Chef van vandaag wilden ontmoeten. Toen de cloche werd opgetild en daar hadden we Remy.

IMG_0604

Erg leuk gedaan en Lex en de kids waren erg verrast om Remy op deze manier te zien. Zij hadden verwacht dat er een grote Remy binnen zou komen lopen. Verrassing geslaagd :-) Alhoewel Lex het natuurlijk had kunnen weten als hij ons blog beter had gelezen. Ben je toch mooi door de mand gevallen makker :-)

Toen Remy was vertrokken hebben we afgerekend en zijn we langzaam aan naar Test Track gelopen. Ook hier kunnen we zo doorlopen met onze fastpasses en in no time zijn we omgetoverd tot test dummy’s. We hebben de grootste lol en als we ontsnappen aan de crash test vinden we dat we deze keer wel erg hard gaan. In onze herinnering ga je op een gegeven moment met ongeveer 57 mph onder het bord door. Deze keer stond de teller op 65 mph. Dat is best hard hoor.

Photopass2 

Pfffff, ook dit hebben we weer overleefd. Eigenlijk zouden we nu naar Ellen (Universe of Energy) gaan maar dat willen we de kids niet aan doen. Ze hebben nu toch al wel erg lang gewacht op het tochtje naar de ToysRus dus besluiten we om naar de auto te gaan. Ondertussen begint het flink te regenen dus schuilen we even. We hebben geen zin om helemaal nat bij de ToysRus aan te komen. Gelukkig is het buitje na een half uur over en kunnen we redelijk droog de auto bereiken.

Tom leidt ons in no time naar de juiste bestemming en de speurtocht naar de rolschaatsen kan beginnen. Yes, ze hebben ze ! Merel helemaal blij en de blijdschap kan niet op als ik ook nog eens Hannah Montana knie- en ellenboog beschermers vind. Tja en toen door naar de Lego hoek. Na lang wikken en wegen was Fleming er uit. Nu een klein iets van Starwars Lego en dan voor zijn verjaardag een iets minder groot Starwars schip. We reden met 2 gelukkige kindjes terug naar huis waar natuurlijk meteen de rolschaatsen aan moesten en de Lego doos uitgepakt werd.

Lex ging met Fleming de Lego in elkaar zetten en ik ga met Merel naar beneden om te rolschaatsen. Dat valt madammeke nog tegen. Het is net als fietsen: je zult het eerst moeten leren. Binnen 10 minuten valt ze en staan de wieltjes van 1 rolschaats al scheef. Wij weer naar boven en gelukkig kan papa de rolschaats maken. Ze wil toch nog graag rolschaatsen maar ik vind het echt te warm om nog achter haar aan te rennen. Ik weet het, ik ben een slechte mama :-) Ik stel voor dat ze eerst maar eens oefent in de (lange) gang in ons appartement. Zo gezegd zo gedaan. Heb overigens maar geen medelijden met de onderburen want het is nog steeds meer langs de muur lopen dan echt rolschaatsen dus veel last zullen ze er beneden niet van hebben.

IMG_0625

Om 19.00 uur vinden we het welletjes en nadat de kids nog een lekker geroosterd boterhammetje hebben gegeten vertrekken ze naar dromenland. Even goed slapen want het zal morgen weer een lange dag worden en we moeten al vroeg op pad. Ze slapen in no time en papa & mama genieten van de rust in huis. Lex gaat verder in zijn boek en ik werk aan het blog. Om 21.00 uur gaat hij nog even tanken. Ja Robert-Jan het knopje is gevonden :-) Ik probeer nog wat avondfoto’s te maken maar dat lukt niet goed. Vanaf heden staat er een statief op mijn verlanglijstje ;-)

Ook wij gaan niet te laat naar bed want ook voor ons gaat de wekker morgen weer vroeg af.

5 opmerkingen:

  1. Epcot, ja geweldig gewooon. Zeker Soarin is top. Jammer dat er altijd van die geweldige rijen staan.

    Leuk voor de kids dat ze al snel op de foto stonden met diverse characters.

    En wat betreft die golfbal, blijven oefenen kids, kijk wel uit voor het vuurwerk.

    En een volwassen vent met van die Mickey oren, jammer Lex

    En ik weet niet of iemand het al verteld had maar die filmpjes zijn leuk om naar te kijken.'

    Gr. Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog bijkomend van mijn tandartsbezoekje geniet ik weer van je verslag:)

    leuk he die characters,zo stonden wij ook afgelopen mei...

    Nou veel succes met de rolschaatsen Merel! leuk hoor..
    Veel plezier maar weer
    xx lein en co

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo, ik liep weer even een aantal dagen achter, maar ben weer bij. Het is hier aan het gieten in Nederland, na een aantal prachtige dagen ;-) !

    Ik vind de t-shirts die jullie steeds aanhebben ook echt geweldig hoor. Dat maakt het allemaal wel heel speciaal. Over die oren bij Lex zal ik maar niets zeggen ...... Vind die foto in de haai leuker ;-) !

    In ieder geval weer heerlijke dagen achter de rug, zo te zien. En wat is zo'n relax dag met niets doen ook heerlijk he ! En ik zag weer heel vrolijke gezichtjes met de lego en skates. Dat jullie nooit/zelden naar de Walmart gaan; wij vinden het heerlijk daar (maar dat wist je vast al).

    Ik ben benieuwd naar hoe de kids KSC vinden ! VEEL PLEZIER MAAR WEER !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je Ronald. Het is ook leuk om de filmpjes te maken. En eh, niet verder vertellen hoor, maar de foto met de Mickey oren is door mij in scène gezet. Vandaar Lex z'n gezicht :-)

    Weer naar de tandarts Lein ? Hopelijk geen enge behandelingen ?

    Hoe ging het met het golfen gisteren Robert-Jan ? Ging het weer zo goed ? En waar ik natuurlijk heel benieuwd naar ben: hoe is het met de pup ? Een beetje nachtrust gehad afgelopen nacht met/door het nieuwste gezinslid ? Gooi gerust wat foto's in m'n mailbox hoor.

    Wij vertrekken nu snel naar KSC. De shuttle is vanacht niet vertrokken, dus we kunnen hem nog even zien.

    Greetz,
    Patrice

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heey,
    Leuk jullie verhalen ook te lezen, er zijn hier en daar wat vergelijkbare momenten, grappig! Geniet verder nog maar, doen wij ook, het is toch heerlijk hier...

    groetjes van Aggie

    BeantwoordenVerwijderen