woensdag 7 januari 2009

Met ons hoofd in de wolken

Goed, de zoektocht naar goede vliegtickets was begonnen. Het doel: 3 weken Orlando met een terugvlucht op zaterdag 5 september. Een dag eerder wilden we niet, want dan is Merel jarig en een dag later was ook geen optie, want maandag 7 september worden onze spookjes weer fris en vrolijk in de schoolbanken verwacht. Nou dat moest dan 15 augustus heen en 5 september terug worden.

Ik had stiekem (ahum) de prijzen al in de gaten gehouden en eigenlijk schrok ik toch wel een beetje van die tarieven. Op het nieuws hoor je overal berichten dat de prijzen voor tickets gaan dalen, maar daar was vooralsnog niet veel van te merken. Misschien toch nog maar even een paar weken wachten en dan nog eens zien.

Inmiddels had ik al uitgevogeld dat voor een aantal luchtvaartmaatschappijen het hoogseizoen eindigt op 16 augustus, dus misschien dan maar 2 dagen vakantie inleveren en tegen een lager tarief vliegen ?

Het werd 2 januari en op het Orlando forum werd de tip gegeven dat er vanaf 3 januari een actie was bij onze zuiderburen. Vliegen vanaf Brussel is zeker voor ons (woonachtig in Zeeland ) een goede optie, dus toch maar eens kijken. Nou die aanbiedingen vielen, voor onze periode, eigenlijk tegen. We nemen de gok dat we voor die prijzen ook over een paar maanden kunnen boeken en laten de aanbiedingen van de zuiderburen links liggen.

Ondertussen liep ik dagelijks alle sites langs om feeling te houden met de prijzen en met de vluchttijden. Het zou me lukken om DE vliegtickets te vinden !

En zo werd het dinsdagavond 6 januari 2009. Aan het eind van de avond start ik mijn laptop nog even op en Lex vertrekt alsvast naar dromenland met de opmerking: "Dat gaat weer nachtwerk worden :-) " Ik surf wat rond op het web, check alle mogelijke combinaties (Amsterdam-Orlando, Brussel Orlando, Amsterdam - Miami, Brussel-Miami, Brussel-Tampa enz, enz). Ik zie aardige prijzen voorbij komen, maar baal van de overstaptijden in London. Ik zie het gewoon niet zitten om na een nachtvlucht nog eens 8 uur te moeten wachten voordat je dat laatste stukje kunt vliegen.

Puur door toeval kom ik op de site van vliegtarieven.nl Een site waar ik de voorgaande dagen nog niet echt was geweest. Ik begin mijn zoekrondje en ineens zie ik DE vlucht voorbij komen; Amsterdam-London Gatwick-Tampa op 17 augustus en Tampa-New York-London Heathrow-Amsterdam op 5/6 september. Toegegeven, een extra stop in New York is niet optimaal, maar op deze manier staan we op zondag 6 september om 10.50 uur op Schiphol.

En dan zie ik de prijs.... Normaal gesproken noem ik geen prijzen, maar dit is zo'n prijspakker dat ik hem wel durf te noemen: € 1.528,20 ! Ik ren naar boven, maak Lex wakker (sorry schat, maar dit is te belangrijk om tot morgen te wachten :-) ), we overleggen en besluiten om deze kans niet voorbij te laten gaan. Een kwartiertje later druk ik op bevestigen en is het geregeld.

De adrenaline pompt door mijn lichaam en aan slapen denk ik al helemaal niet. Yes we gaan !!!!!!!! Ik ben met mijn hoofd helemaal in de wolken.

Uiteindelijk val ik toch rond 3.00 uur in slaap. Als ik na een paar uurtjes weer wakker word besef ik nog steeds niet goed dat we de tickets geboekt hebben. Later op de ochtend open ik mijn mail en daar staan de e-tickets al in. Langzaam aan begint het besef te komen dat onze wens echt uit komt.

Als de kids uit school komen vertel ik ze wat mama gisterenavond gedaan heeft. Er wordt een vreugdedans gemaakt door het huis. Even later belt Alexander en hij is ook helemaal met de vakantie bezig. Hij struint heel het web af naar leuke hotels in Tampa en naar leuke aanbiedingen voor Orlando :-)

Kortom, we zijn allemaal met ons hoofd in de wolken en hebben er zin in. De voorpret is begonnen !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten